
Conform dexonline, calitatea este definita drept “Totalitatea insusirilor si laturilor esentiale in virtutea carora un lucru este ceea ce este, deosebindu-se de celelalte lucruri.” Sau “Insusire (buna sau rea), fel de a fi (bun sau rau)”.
Termenul CALITATE isi are radacinile in cuvantul latin „qualitas” (derivat din "qualis"), semnificatia sa fiind aceea de „atribut”, „proprietate”, „fel de a fi”. Astazi, calitatea este un cuvant utilizat zilnic de toti oamenii, in cele mai diverse situatii, in toate domeniile vietii economice si sociale. Raportarea la calitate are caracter subiectiv si semnificatii particulare pentru domenii, sectoare, functii sau obiecte specifice. Astfel, calitatea este perceputa diferit si a primit numeroase definitii in functie de obiectul si domeniul la care ne raportam. Definirea si intelegerea calitatii are o importanta deosebita pentru ca aceasta contribuie la satisfactia clientilor, productivitatea muncii si, implicit la perfomanta firmelor. Cu alte cuvinte, "Calitatea produsului nu este totul, dar totul este nimic fara calitate." (Peters si Wterman - “In Search of Excellence”)
Impreuna cu Asociatia Romana pentru Calitate (ARC), in cadrul Parteneriatului pentru Calitate incheiat intre ARC si Felder Gruppe Romania, ne propunem sa intelegem mai bine conceptul de calitate si va invitam si pe dumneavoastra sa ne fiti alaturi in acest demers. In aceasta sectiune, veti gasi articole, infografice, interviuri cu personalitati din domeniu despre calitate, precum si informatii despre sisteme de management al calitatii.
Sa vorbim despre calitate
Asociatia Romana pentru Calitate a fost infiintata in anul 1990 si urmareste promovarea calitatii in Romania prin desfasurarea de activitati de instruire/examinare/certificare/inregistrare personal, in conformitate cu schemele EOQ pentru certificare/inregistrare personal in domeniul calitatii, mediului, sanatatii si sigurantei ocupationale, siguranta alimentului, securitatea informatiei, avand la baza cerintele standardului international ISO 17024; cursuri tematice si workshop-uri in domeniul calitatii, mediului, sanatatii si sigurantei ocupationale, siguranta alimentului, securitatea informatiei, precum si organizarea de seminarii si conferinte cu participare interna si international.
Asociatia Romana pentru Calitate este formator autorizat de catre CNFPA- Comisia Nationala pentru Formarea Profesionala a Adultilor si membra a European Organization for Quality –EOQ, The Institute of Quality Assurance –IQA, Deutshe Gessellschaft fur Qualitat e. V. – DGQ, Osterreichische Gessellschaft fur Qualitatssicherung – QVQ si Israel Society for Qualitat – ISQ.
Ce este, de fapt, calitatea?
Calitatea este un cuvant utilizat zilnic, in cele mai diverse situatii, dar, de cele mai multe ori, este gresit inteles. Calitatea, in functie de context, are multe conotatii, cea mai buna descriere insa, ar putea fi aceea de “a nu avea surprize neplacute". Nu trebuie sa pierdem din vedere faptul ca, pana la urma, clientul plateste numai pentru ceea ce considera ca ii este util si are valoare pentru el. | ![]() |
De ce este importanta calitatea? Calitatea - vector de crestere sau scadere a veniturilor
In acest articol vom incerca sa gasim raspunsuri la cateva intrebari esentiale despre calitate: De ce este importanta calitatea?, Ce beneficii si pierderi aduce calitate sau lipsa acesteia? si Cat ne costa calitatea sau lipsa acesteia?. | ![]() |
Importanta respectarii normelor de sanatate si securitate in munca
Astazi, cu ocazia Zilei Internationale a Sanatatii si Securitatii in Munca, vom vorbi despre asigurarea unui climat sanatos si sigur la locul de munca, o componenta importanta a calitatii. Desi pentru fiecare antreprenor, in desfasurarea activitatilor, primordial este criteriul eficientei economice, astazi, cu ocazia Zilei Internationale a Sanatatii si a Securitatii in Munca, o sa dezbatem o componenta la fel de importanta: sanatatea si securitatea la locul de munca. |
![]() |
Evolutia conceptului de calitate. De la cantitate la calitate
Descoperiti drumul schimbarilor radicale de perceptie, istorie si economie care au condus la acceptiunea moderna a conceptului de calitate. La nivel mondial, istoria calitatii este strans legata de istoria organizarii intreprinderilor si de istoria unor discipline stiintifice. |
![]() |
Definitia si evolutia standardelor de calitate
Aflati ce sunt standardele de calitate, ce a stat la baza aparitiei lor, precum si cum au evoluat in forma cunoscuta astazi. Sistemele de management al calitatii - sau asa cum erau numite pana in anul 2000 “sistemele de asigurare a calitatii” - trebuie intelese ca niste sisteme specifice fiecarei organizatii in parte. Acestea nu sunt identice de la o organizatie la alta si de aceea sistemele de management al calitatii nu pot fi standardizate... |
![]() |
Ce este un sistem de management al calitatii
Continut, implementare si beneficii
Termenul „management” provine din latinescul manum agere = „a conduce cu mana“ fiind considerat de unii ca o arta, in timp ce altii considera ca, din contra, este o stiinta. Din perspectiva unei organizatii, managementul este privit ca un proces care are drept scop asigurarea realizarii obiectivelor planificate. | ![]() |
Parintele managementului calitatii - Joseph Moses Juran
Omul care a revolutionat economia americana si pe cea japoneza
Americanul de origine romana Joseph Juran a redefinit controlul calitatii ca prioritate a managementului si a pus bazele Managementului Calitatii Totale (TQM | ![]() |
Functiile managementului
Sau despre cum controleaza si orienteaza spre calitate o organizatie
Managementul calitatii, in acceptiunea standardului SR EN ISO 9000:2006 se refera la acele “activitati coordonate pentru a orienta si controla o organizatie in ceea ce priveste calitatea”. | ![]() |
Luna Mondiala a Calitatii
Despre crestere si invatare, despre povesti de succes, inovatie si despre oameni
In fiecare an, in noiembrie se sarbatoreste luna calitatii cu scopul de a creste gradul de constientizare si a contributiei importante pe care o are calitatea in dezvoltarea durabila a intregii societati la nivel global. Pana la finalul lunii noiembrie, va vom impartasi cu ajutorul Asociatiei Romane pentru Calitate, povesti de succes, fapte, cifre si informatii utile despre calitate si un management bazat pe calitate. |
![]() |
10 modalitati de a-ti motiva angajatii
Motivarea angajatilor: un factor cheie al performantei afacerii tale
Succesul sau esecul unei organizatii se datoreaza modului in care actioneaza angajatii acesteia. Cum reusim sa motivam personalul si ce anume ii poate motiva? Exista o multime de solutii pe care puteti sa le adoptati pentru a motiva angajatii pe care va invitam sa le descoperiti. |
![]() |
15 modalitati de a-ti motiva angajatii
Motivarea angajatilor: un factor cheie al performantei afacerii tale
In articolul anterior am prezentat 10 modalitati prin care reusim sa ne motivam angajatii si ii implicam in cresterea performantei organizatiei. Pornind de la aceste elemente, putem avea in vedere alte 15 solutii adecvate de a ne motiva personalul pe care le vom prezenta in continuare. |
![]() |
Cum cresti productivitatea angajatilor
Afla care sunt factorii care influenteaza productivitatea la locul de munca
Tu stii cum poti creste productivitatea angajatilor tai? Specialistii au incercat sa gaseasca solutii privind cresterea productivitatii angajatilor, un factor important esential pentru aceasta fiind motivarea fortei de munca. Afla mai multe despre ce spun cercetarile efectuate. |
![]() |
Cum organizezi si gestionezi activitatile si fluxurile de lucru din compania ta
Abordarea pe baza de proces in contextul sistemului de management al calitatii
Afla ce este si in ce consta abordarea pe proces si care sunt beneficiile acestei abordari in contextul sistemului de management al calitatii. Orice organizatie care doreste sa implementeze un sistem de management al calitatii trebuie sa respecte o abordare pe baza de procese. Afla mai multe despre beneficiile acesteia. |
![]() |
Cum organizezi si gestionezi activitatile si fluxurile de lucru din compania ta II
Abordarea pe baza de proces in contextul sistemului de management al calitatii
Pe masura ce veti lua in calcul toate acele procese care fac organizatia sa functioneze si veti analiza toate posibilele relatii de genul intrari-iesiri care leaga aceste procese, veti realiza cat de complex este, de fapt, acest sistem. Crearea sistemului de procese nu este usoara si ar fi recomandabil sa incepeti prin a analiza fiecare proces in parte, urmand cativa pasi. Afla care sunt acestia. |
![]() |
Cum organizezi si gestionezi activitatile si fluxurile de lucru din compania ta III
Abordarea pe baza de proces in contextul sistemului de management al calitatii
In articolul precedent am discutat despre modul de abordare a etapei de identificare a succesiunii proceselor si a interactiunilor dintre acestea si doua metode practice pe care le putem utiliza. Tot in acesta etapa, pentru a stabili cativa pasi importanti pentru operarea ulterioara, fiecare proces identificat trebuie analizat in detaliu. |
![]() |
In acest moment nu exista infografice.
Calitatea in Romania: Interviu Liliana Nitu, presedintele Asociatiei Romane pentru Calitate (Partea I)
Felder Gruppe Romania a incheiat „Parteneriatul pentru Excelenta in Calitate in Industria Lemnului” cu Asociatia Romana pentru Calitate in cadrul BIFE-SIM 2015
La initiativa Felder Gruppe Romania cu sustinerea Asociatiei Romane pentru Calitate, pe 21 septembrie 2015, in cadrul BIFE-SIM 2015, a fost incheiat Parteneriatul pentru Excelenta in Calitate in Industria Lemnului (PECIL) ce are ca obiectiv dezvoltarea sanatoasa si pe termen lung a industriei lemnului din Romania prin promovarea conceptului de calitate si a sistemelor de management al calitatii catre entitatile din acesta industrie. Cu aceasta ocazie, presedintele ARC, Liliana Nitu a acordat un interviu despre calitate in Romania pe care va invitam sa-l descoperiti mai jos. Interviul prezinta o sinteza a abordarii calitatii in Romania, dar ofera si informatii de interes pentru companiile care doresc sa implementeze un sistem de management al calitatii. |
Calitatea in Romania: Interviu Liliana Nitu, presedintele Asociatiei Romane pentru Calitate (Partea II)
Felder Gruppe Romania a incheiat „Parteneriatul pentru Excelenta in Calitate in Industria Lemnului” cu Asociatia Romana pentru Calitate in cadrul BIFE-SIM 2015
Implementarea sistemului de management al calitatii se bazeaza pe schimbare, fara a schimba ceva, nu poti implementa un astfel de sistem. Schimbarea cea mai semnificativa care trebuie sa se produca este cea de mentalitate a angajatului, de la abordarea devenita cliseu “merge si asa”, la aceea “nu merge decat asa!”. | ![]() |
Calitatea in industria montatorilor de parchet si de pardoseli: Interviu Heinz Brehm, presedintele EUFA P+F si Josef Heller, fost Vicepresedinte EUFA P+F
Interviul a fost acordat reprezentantului Felder Gruppe Romania, cu ocazia Concursului National al Montatorilor de Pardoseli din Romania din cadrul expozitiei specializate Art Floors 2017 organizata de Asoactia Montatorilor de Pardoseli din Romania (AMPR).
![]() |