Cum să crești productivitatea angajaților tăi

Creșterea productivității constituie o temă importantă și o provocare atât pentru mulți specialiști din domeniul forței de muncă, cât și pentru manageri din companii. Cercetările effectuate în companii din America și Europa au evidențiat faptul că mai mult de jumatate din angajați se simt decuplați de la activitățile specifice locurilor lor de muncă, ceea ce conduce, în mod evident, la o productivitate scăzută. Mai mult, angajații nemulțumiți transmit starea lor de spirit și celorlalți colegi de muncă.

Pasiunea pentru muncă poate fi dobândită prin motivarea și recunoașterea contribuției angajaților la bunul mers al organizației. În sprijinul acestei idei vine rezultatul unui sondaj efectuat în cadrul cercetării, care a evidențiat faptul că doar o treime din angajații americani, de nivel mediu,  sunt implicați în activitatea desfășurată la locul de muncă.

Cercetarea a mai evidențiat, de asemenea, următoarele aspecte:

  • 18% din angajați sunt nemulțumiți de locurile lor de muncă și, prin urmare, neperformanți
  • 52% din angajați nu sunt implicați, îndeplinindu-și sarcinile fără entuziasm sau fără nici un fel de pasiune
  • 29% din angajați sunt implicți și își îndeplinesc sarcinile cu un grad ridicat de pasiune

Pe de alta parte, compania de consultanță Hay Group a măsurat, tot printr-un sondaj, nivelul de satisfacție al angajaților, sondajul respectiv fiind efectuat în cadrul a 10 organizații americane.
Rezultatul a evidențiat faptul că organizațiile în care angajații erau mai implicați au fost cu 43% mai productive, în comparație cu celelalte.

De asemenea, Market Tools Inc. a colectat, în septembrie 2010, răspunsuri de la 630 de angajați din Statele Unite ale Americii, analiza acestor răspunsuri evidențiind că:

  • 39% dintre angajați nu se simt apreciați la locul lor de muncă
  • 24% sunt mulțumiți de nivelul de recunoaștere primit la locul lor de muncă în timp ce 76% nu.
  • 2 din 3 angajați intenționează să demisioneze de la actualul loc de muncă, ceea ce reprezintă 66% din populația eșantionată.
  • 40% dintre respondenții care nu intenționează să demisioneze își doresc să fie mai apreciați pentru munca depusă.
  • 77% din angajați au fost dispuși să lucreze mai mult în cazul în care au fost apreciați, în timp ce doar 23% nu au fost dispuși să o facă

Contrar a ceea ce ne-am aștepta, nu întotdeauna aspectul financiar este important din punct de vedere motivațional, deoarece stimulentele materiale nu pot fi discutate cu colegii și sunt adesea cheltuite pe nevoile de zi cu zi, fiind astfel repede uitate. Cercetările au evidențiat, în schimb, o serie întreagă de alte stimulente care motivează angajații la locul de muncă:

  • 27% din angajați preferă oferirea de către organizație a mai multor oportunități
  • 20% preferă existența oportunităților de dezvoltare a carierei și de formare
  • 15% doresc condiții de muncă flexibile
  • 9% doresc o mai bună cooperare în rândul angajaților
  • 8% sunt stimulați de un mediu de lucru mai provocator
  • 7% preferă o relație bună cu managerul
  • 6% preferă claritate cu privire la așteptări și obiective

În ceea ce privește îmbunătățirea performantei, angajații doresc să primească tot mai multe oportunități de dezvoltare, care sa le stimuleze performanța. Astfel statisticile arată ce doresc angajații, în acest sens, de la angajator:

  • 25% doresc un set clar de obiective
  • 23% doresc oportunități de dezvoltare și formare
  • 14% doresc un feedback regulat asupra performanței lor la locul de muncă
  • 10% doresc o relație de muncă mai bună cu colegii
  • 7% doresc o mai bună comunicare cu managerul
  • 6% preferă să aibă un mentor/antrenor în locul unui manager

Este clar, din toate aceste statistici, faptul că angajații reacționează diferit la diversele stimulente motivaționale. Ideea este că organizația să le identifice corect pe acelea care funcționeaza în fiecare caz în parte.

Din punct de vedere al rezultatelor, un alt studiu, realizat de Idea Connect, a indicat faptul că programele de recunoaștere la locul de muncă pot crește performanța cu 44%, cu precizarea că programele pe termen lung sunt superioare din punct de vedere al eficienței  programelor pe termen mai scurt. Statistic, lucrurile stau astfel:

  • programele cu durată de cel puțin un an, au condus la creșterea performanței cu 44%
  • programele cu o durată de 6 luni, au condus la creșterea performanței cu 30%
  • în cazul programelor cu o durată de 1 săptămână, performanța a crescut cu 20%

Referitor la modul concret în care organizația poate acționa în vederea creșterii performanței angajaților prin factorul motivațional, un studiu realizat de Colegiul Westminster S.U.A a indicat faptul că tehnicile motivaționale de top sunt:

  • 32% din angajați preferă un impuls la nivel moral
  • 27% preferă lauda și recunoașterea publică
  • 18% apreciază premii bănești

În concluzie, una dintre cele mai bune metode de a stimula performanța angajaților este de a recunoaște contribuția adusă de angajați la creșterea companiei. Acest lucru ajută la menținerea concentrării și implicării angajatului. Așteptările angajatului sunt destul de ușor realizabile și nu sunt legate exclusiv de valori bănești. Ce trebuie să faceți?

  • Recunoașteți contribuția angajatului și lăudați-l cât mai des posibil
  • Asigurați recunoașterea publică, onorifică, a rezultatelor remarcabile ale unor angajați, atunci când este cazul
  • Oferiți diferite premii pentru a satisface nevoia de succes a angajaților, cum ar fi o vacanță, trofee sau dezvoltați un sistem de recompense. 

​​

Sursa: http://brandongaille.com/17-employee-motivation-statistics-and-trends/


Un_prieten_de_calitate_Felder_Gruppe

Acest articol este scris de Ec. Dr. Ing. Nițu Liliana, Președintele Asociației Române pentru Calitate – ARC, Reprezentant Național al României în EOQ, în cadrul Parteneriatului pentru Calitate.