Corectitudinea față de client este cheia succesului

Domnul Gheorghe Crețiu, administrator la Gigi Serv Mob din Târgu Mureș, a intrat în domeniul tâmplăriei mai mult din îndemnul părinților de a avea meserie. A început să îndrăgească tâmplăria și a ajuns să aibă succes și să lucreze pentru clienți din toată țara. Ba chiar, de curând, și pentru clienți din afara țării, mai precis din Franța. În opinia domnului Crețiu, cheia succesului este corectitudinea față de clienți atât în ceea ce privește comunicarea, cât și în ceea ce privește prețul.

Foto și interviu: Dan Călin

Corectitudinea față de client este cheia succesului

Domnul Gheorghe Crețiu, administrator la Gigi Serv Mob din Târgu Mureș, a intrat în domeniul tâmplăriei mai mult din îndemnul părinților de a avea meserie. A început să îndrăgească tâmplăria și a ajuns să aibă succes și să lucreze pentru clienți din toată țara. Ba chiar, de curând, și pentru clienți din afara țării, mai precis din Franța. În opinia domnului Crețiu, cheia succesului este corectitudinea față de clienți atât în ceea ce privește comunicarea, cât și în ceea ce privește prețul.

Foto și interviu: Dan Călin

Corectitudinea față de client este cheia succesului

Foto și interviu: Dan Călin

Corectitudinea față de client este cheia succesului

Foto și interviu: Dan Călin

INTERVIU Felder Gruppe România: Gheorghe Crețiu, Gigi Serv Mob, Târgu Mureș

Cum ați ajuns în acest domeniu?

Știți cum erau vremurile înainte de `89, ajungeai bine doar dacă aveai o meserie. Eu și frații mei am vrut să ne urmăm destinul însă tatăl meu a zis nu, mai întâi meseria! Așa că părinții ne-au dat pe toți cei patru copii la școli de meserii. Eu am ajuns la școala profesională de industria de prelucrare a lemnului. De la școala profesională automat am avut varianta liceului la seral, făcând în paralel și profesionala în industria de prelucrare a lemnului, și liceul forestier, era liceu de instruire și pregătire teoretică și practică în domeniu. Lucram în atelierul școlii care era un fel de sub-secție a Mobex-ului (fabrică de mobilă din Târgu Mureș, înființată în 1948) care furniza comenzi și pentru liceu. Așa am început să îndrăgesc meseria.

Foto: Gheorghe Crețiu, administrator Gigi Serv Mob, lângă fierăstrăul circular cu masă mobilă de formatizat Felder K700 S

 

După ce am terminat liceul m-am angajat la Mobex și în mai puțin de un an lucram deja cu plan de producție și normă individuală ajungând să câștig mult peste salariul minim.

Apoi, prin anul 1993, după ce m-am întors din armată, am pus bazele atelierului de tâmplărie în casa părintească. Tot atunci am înființat un PFA (persoana fizică autorizată) pe care am activat până nu de mult. După un an de muncă cu dalta, ciocanul, cleștele, fierăstrăul de mână și rindeaua, am strâns 600.000 de lei. Și, în loc să-mi iau o casă, să nu mai stau în chirie cu soția, am cumpărat un utilaj multifuncțional cu rindeluit, circular și găurit. Am început să fac lambriuri, biscuiți, uși, ferestre.

În 2016 am deschis firma Gigi Serv Mob, adică servicii complete în domeniul mobilierului, doar în doi oameni. Acum suntem patru și avem perspective de extindere cu încă doi oameni în acest an și cu spațiu suplimentar. De la 130 mp vreau să ajung la 500 mp.

Avem cereri și comenzi ferme pentru a da de lucru la zece oameni, comenzi pe care le oferim colaboratorilor.

 

Care a fost primul obiect de mobilier pe care l-ați realizat?

Cu PFA-ul a fost o bucătărie din lemn masiv combinată cu PAL cu imitație de brad. Dar primele lucrări au fost în primul an de liceu când am început deja să iau mici lucrări de măsuțe și scaune pe care le montam din bucăți cumpărate.

 

Familia se implică în afacere?

Familia mă susține de câte ori am nevoie. Soția, și ea în domeniu, m-a ajutat când aveam PFA-ul pentru că eram puțini oameni, iar termenele de predare erau scurte. Fiul meu a zis anul trecut că nici nu vrea să audă, iar anul acesta a spus că vrea să vină în firmă, vrea să se implice. Și deja mă ajută, după ce termină orele la facultatea de construcții de mașini industriale, vine în atelier și lucrează cot la cot cu noi.

 

Ce produceți?

Mobilier, de la A la Z, de la schiță până la montaj. Realizăm absolut orice tip de mobilier, nu doar din PAL, ci și combinat cu MDF sau lemn masiv. Avem și un program de prestări servicii de debitare și căntuire, dar și de executare de mobilier la comandă. Lucrăm doar la prețul real pentru clienți din toată țara, fără adaosuri uriașe. Nu vreau să mă îmbogățesc, ci doar să-mi întrețin familia.

 

Vă amintiți vreo lucrare deosebită pe care ați realizat-o?

Fiecare lucrare este deosebită pentru că fiecare lucrare este unicat. Eu nu lucrez pe prototip. Mie când mi s-a dat desenul, am intrat direct în producție. Am un proiect de serie care se derulează de vreo 15 ani de zile, facem mobilier pentru magazinele unui client în toată țara. Au fost magazine în care, în afară de mobilă, am realizat inclusiv instalația electrică și zugrăveala.

 

Ce înseamnă pentru dumneavoastră „mobilă cu pasiune”, „soluție cu suflet?

Ceea ce fac eu! Asta am învățat: dacă nu-ți place, nu te băga! Nu o face din obligație! Când faci ceva din obligație, spui „lasă, că merge și așa”. Iar asta este valabil pentru orice domeniu.

Eu am o vorba, „cine comandă, plătește, și cine plătește, comandă” iar în relația cu clientul trebuie stai cu fruntea sus, să știi că ai făcut exact ce ți s-a cerut și să fii deschis la orice sugestie. Dacă știi ce faci și o faci cu pasiune, vine mulțumirea, vin și banii.

 

Ce v-a făcut să alegeți utilaje de Felder Gruppe?

Corectitudinea și siguranța.

(n.r. Felder Gruppe România) Este firma cu care am putut discuta omenește; mi-am putut spune punctul de vedere fără să mi se impună vreun utilaj. Eu am spus ce vreau, ei mi-au prezentat utilajele. Și mi-au spus că le pot returna după două săptămâni dacă nu fac ceea ce îmi doresc și ceea ce mi s-a spus că fac. Asta este mare lucru.

În plus, am ales Felder datorită omului de la Felder Gruppe (Paul Năstase – Director Zonal Vânzări Transilvania și Maramureș) cu care am vorbit, am mers pe discuții deschise, nu protocolare. Pot să spun că am luat utilajele pe nevăzute, erau desfăcute în bucăți. Am mers pe încredere absolută și n-am greșit, sunt mulțumit și recomand Felder cu încredere.

Foto: Fierăstrăul circular cu masă mobilă de formatizat Felder K700 S

 

Ce vă interesează atunci când cumpărați un echipament?

Sunt mai mulți factori care contează, prețul, randamentul, fiabilitatea. Dar ce este cel mai important pentru mine, utilajul trebuie să lucreze în ritmul în care lucrez eu. Spre exemplu, am reușit să adaptez mașina de aplicat cant G200 astfel încât să lucreze la dimensiunile de care aveam eu nevoie.

 

De cât timp folosiți utilajele de la Felder Gruppe?

În 2015 am fost la expoziție, la târgul BIFE-SIM pentru a discuta față-n față cu furnizori de echipamente. După ce am discutat cu mai multe firme, am ajuns la colaborarea cu Paul Năstase de la Felder Gruppe România.

Primele utilaje pe care le-am cumpărat au fost un circular și o mașină de aplicat cant, bineînțeles și exhaustările aferente, pe care le-am achitat în 2016, chiar de 8 martie! N-am să uit niciodată această zi pentru că am mers la București, ca bărbații de 8 martie, fără nicio floare la Felder Gruppe.

Ce credeți că apreciază clienții dumneavoastră?

Corectitudinea și onestitatea. Oamenii apreciază când ești direct, am clienți care mi-au spus “să știți că am fost și la alții dar eu cu dumneavoastră vreau să lucrez pentru că ați fost singurul care mi-ați putut da detalii, mi-ați putut arăta, prezenta și demonstra”.

 

Aveți clienți vechi, cu care ați legat prietenii și care revin?

Da. Clienții vin la noi din recomandări. Cu 99% dintre clienți am rămas în relații foarte bune. Dacă cineva vrea să vadă lucrări de-ale mele, oricând pot să sun la oricare dintre clienții mei și dacă este acasă, cu mare plăcere ne primește. Lucrând doar pe bază de recomandare din anii `90 și până astăzi, și reușind să trăiesc din ceea ce fac, asta cred că spune totul despre relația pe care o am cu clienții.

 

Ce înseamnă pentru dumneavoastră calitatea?

Calitatea o stabilește clientul. Pentru mine, clientul trebuie să fie mulțumit, în rest nu mai contează. Eu am crescut și am fost școlit la niște standarde. Când am început, v-am spus, cu dalta, ciocanul, ferăstrăul de mână și rindeaua, am fost nevoit să scot aceeași calitate pe care o realizau cei care lucrau cu utilaje. Întotdeauna m-am comparat cu vârful, nu cu cei de nivelul meu. Doar așa poți să progresezi și să oferi clientului produsul pe care și-l dorește, la calitatea pe care o așteaptă.

Calitatea o stabilește clientul. Pentru mine, clientul trebuie să fie mulțumit, în rest nu mai contează. Întotdeauna m-am comparat cu vârful, nu cu cei de nivelul meu. Doar așa poți să progresezi și să oferi clientului produsul pe care și-l dorește, la calitatea pe care o așteaptă.

Care sunt planurile de dezvoltare?

De câteva luni lucrăm pentru un colaborator care exportă mobilier în Franța. Se preconizează ca proiectul să fie pe trei-cinci ani. Totul depinde doar de noi, de cum putem obține calitatea pe care și-o dorește clientul. Și până acum am reușit. Când a venit la noi, francezul a spus “Tres bien!”, adică foarte bine. Și, datorită și acestui proiect, vreau să extindem anul acesta spațiul de producție la 500 mp. Sunt deja în discuții despre câteva spații și pe unul dintre ele vreau să-l cumpăr ca să nu mai stăm cu chirie. Apoi, ușor-ușor, voi schimba și utilajele. Primul va fi o mașină de găurit multiplu, apoi un circular mai performant și pe urmă mai vedem. Sănătoși să fim!