„Obstacolele ne sunt date ca să ne dăm seama cât de puternici suntem” – Ilona și Ionuț Iacob, administratori Iacob Mob

Se întamplă rar în viață să întâlnești oameni deosebiți care să te impresioneze puternic. Iar cu soții Ilona și Ionuț Iacob, administratori la Iacob Mob din Piatra Neamț, putem spune că întâlnirea cu ei a fost foarte emoționantă și impresionantă. Sunt oameni simpli, pozitivi, muncitori, primitori și foarte… umani. Oameni care își apreciază angajații, formând o familie cu ei. Oameni care își respectă clienții, oferindu-le un cadou la onorarea comenzii. Oameni care pun preț pe calitate și tocmai de aceea lucrează numai cu anumiți furnizori.

Foto și interviu: Dan Călin

 „Obstacolele ne sunt date ca să ne dăm seama cât de puternici suntem” – Ilona și Ionuț Iacob, administratori Iacob Mob

Se întamplă rar în viață să întâlnești oameni deosebiți care să te impresioneze puternic. Iar cu soții Ilona și Ionuț Iacob, administratori la Iacob Mob din Piatra Neamț, putem spune că întâlnirea cu ei a fost foarte emoționantă și impresionantă. Sunt oameni simpli, pozitivi, muncitori, primitori și foarte… umani. Oameni care își apreciază angajații, formând o familie cu ei. Oameni care își respectă clienții, oferindu-le un cadou la onorarea comenzii. Oameni care pun preț pe calitate și tocmai de aceea lucrează numai cu anumiți furnizori.

Foto și interviu: Dan Călin

„Obstacolele ne sunt date ca să ne dăm seama cât de puternici suntem” – Ilona și Ionuț Iacob, administratori Iacob Mob

Foto și interviu: Dan Călin

„Obstacolele ne sunt date ca să ne dăm seama cât de puternici suntem” – Ilona și Ionuț Iacob, administratori Iacob Mob

Foto și interviu: Dan Călin

INTERVIU Felder Gruppe România: Ilona și Ionuț Iacob, Iacob Mob, Piatra Neamț

Obstacolele ne sunt date ca să ne dăm seama cât de puternici suntem.
Ilona și Ionuț Iacob, administratori Iacob Mob

Cum ați ajuns în domeniul producției de mobilier?
Soțul meu s-a angajat tâmplar la o firmă de producție de mobilier în anul 1998 pentru că i-a plăcut meseria. Eu eram lucrător economic, dar m-am gândit că n-ar fi rău să mai învăț o meserie pentru că de când eram mică mi-a plăcut să construiesc din bucatele de lemn tot felul de lucruri. Îmi plăcea mirosul de rășină și de lemn. Atunci când am mers la serviciu la soțul meu am simțit din mirosul de copilărie al lemnului. Așa că mi-am spus că trebuie să învăț și meseria aceasta și m-am angajat și eu acolo. Am reușit să o învăț și să prind drag de ea. Ușor-ușor, soțul meu a devenit omul de bază din firmă. Am lucrat împreună până în anul 2002 când ne-am gândit că am putea să pornim singuri o afacere în domeniu. Chiar atunci o prietenă ne-a întrebat dacă vrem să-i mobilăm toată casa. Acesta a fost primul pas. Am făcut această lucrare după program, cum am putut și cu ce am putut. A fost foarte mulțumită și, de la ea, au început să vină comenzi.

Lucram peste program pentru clienții noștri. Luam copilul de patru ani și jumătate de la grădiniță și mergeam cu el acolo unde aveam treabă. Ne ajuta mult și el. Toate operațiunile erau realizate la client acasă; atunci se punea cant cu fierul de călcat.

Așa că lucram peste program pentru clienții noștri. Luam copilul de patru ani și jumătate de la grădiniță și mergeam cu el acolo unde aveam treabă. Ne ajuta mult și el. Toate operațiunile erau realizate la client acasă; atunci se punea cant cu fierul de călcat. Am lucrat așa o perioadă, dar la un moment dat ne-am dat seama că nu mai puteam continua așa.

Foto: Mașina pentru aplicarea cantului Felder G500

 

Era un efort prea mare, oboseală, copilul adormea pe plăcile de PAL pe la clienți și așa mai departe. Am anunțat că plecăm și că ne deschidem propria afacere și nu au făcut nimic să ne stimuleze să rămânem.
În 2004, am pornit de la zero. Comandam materiale, debitam la un prieten, le căram cu alt prieten cu mașina lui. Dar nu toți clienții erau dispuși să ne lase să montăm la ei acasă, așa că am închiriat un spațiu, mai exact un garaj din lemn. Într-o noapte, hoții ne-au spart garajul și ne-au luat toate utilajele și sculele. Deodată iar nu mai aveam nimic. Din puținii bani pe care îi strânsesem am luat-o de la început. Într-o altă zi am făcut o bucătărie și am lăsat-o până dimineața ca să mergem la client să o ducem. Dar a plouat în noaptea aceea și am găsit-o umflată toată. N-am avut ce să mai recuperăm, așa că am aruncat-o și am făcut-o din nou. Am tot avut pierderi o vreme, dar am considerat că orice eșec îți dă și mai multă putere să mergi înainte.

 

Se înmulțeau clienții pentru că erau multumiți și ne recomandau. Aceasta a fost singura noastră reclamă.

Apoi am fost nevoiți să ne mutăm într-un alt garaj pentru că celalalt era departe de stradă și proprietarul nu ne dădea acces auto la el din cauza faptului că drumul era îngust. Ne-am descurcat și acolo cum am putut. Dar ne-am mutat într-o cameră dintr-o casă a unui prieten. Însă acolo intram și ieșeam cu marfa prin holul casei în care locuiau oamenii. Așa că rulam covorul, ne făceam treaba, iar când plecam făceam curat și dădeam covorul înapoi. În felul acesta ne-am făcut treaba mult timp acolo. Se înmulțeau clienții pentru că erau mulțumiți și ne recomandau. Aceasta a fost singura noastră reclamă.

Afacerea se dezvolta și ne-am gândit că este momentul să căutăm o hală pe care să o dotăm cu tot ceea ce avem nevoie.
Asta s-a întâmplat în anul 2006, atunci când am visat hala în care suntem acum, exact așa cum era ea pe dinafară. Am plecat cu soțul meu și am căutat-o în tot orașul până am găsit-o. Am venit la birouri și am întrebat dacă hala este disponibilă pentru închiriere. Norocul nostru a fost că președintele companiei l-a recunoscut pe soțul meu pentru că crescuse de mic printre birourile lor fiind adus la serviciu de mama lui. Ne-a spus că au foarte multe cereri pentru hala aceea, dar ne-a promis că se vor  gândi și vor lua o hotărâre. Eram în concediu când ne-au sunat și ne-au spus că hala este a noastră. Așa am deschis oficial afacerea.

Productivitatea creștea cu ajutorul mașinilor și ne-am dat seama că avem nevoie de oameni. Am plecat de la noi doi și am ajuns, în prezent, să fim 11. Suntem o familie, nu patroni și angajați, așa cum le-am și spus anul trecut când am aniversat zece ani de activitate.

Având hala, aveam nevoie de mașină pentru debitat. Am făcut un credit pentru a o lua, am reușit să ne plătim ratele și chiar să facem o refinanțare pentru a cumpăra și un echipament de cantuit Felder la mâna a doua. Tot atunci, soțul meu și-a luat permisul și ne-am achiziționat prima noastră mașină, o Dacia papuc, ca să nu mai căram trusa de scule cu bicicleta. Am început să ne mișcăm mai ușor. Productivitatea creștea cu ajutorul mașinilor și ne-am dat seama că avem nevoie de oameni. Începând din anul 2012, ușor-ușor am început să strângem în jurul nostru oameni buni care s-au potrivit stilului nostru de lucru libertin și bazat pe respect. Am plecat de la noi doi și am ajuns, în prezent, să fim 11. Suntem o familie, nu patroni și angajați, așa cum le-am și spus anul trecut când am aniversat zece ani de activitate.
Am avut o perioadă foarte grea când am fost foarte aproape să închidem afacerea. Dar nu puteam concepe asa ceva. Și a aparut un om exact când trebuia care ne-a ajutat cu o sumă de bani pentru a ne putea ridica din nou. A făcut-o cu atât de multă bucurie încât am înregistrat un salt fantastic.

Sosise momentul să schimbăm circularul și am ales unul de la Felder Gruppe pentru că am văzut cu mașina de cantuit ce înseamnă un echipament de la Felder Gruppe și ce înseamnă serviciile de la ei. Am fost uimiți de profesionalismul lor și de calitatea echipamentelor. De aceea ne-am hotărât că toate mașinile de care vom avea nevoie le vom lua de la Felder Gruppe.

Foto: Mașina pentru aplicarea cantului Felder G500, iar în spate Fierăstrăul circular cu masă mobilă de formatizat Felder K915 PRO

 

Penultima investiție am făcut-o anul trecut. Am simțit că acesta este următorul pas pe care trebuie să-l facem. Am fi pierdut comenzi dacă nu il făceam. Este vorba despre o mașină nouă de aplicat cant, bineînțeles, tot de la Felder. Ne-am dus la târgul de la Romexpo să o vedem ca niște copii care se bucură de o jucărie nouă. Când am adus-o în hală ne-am bucurat foarte tare de treapta pe care am urcat-o. Am plâns de bucurie. Încă un vis împlinit. Motoul nostru este „Orice vis împlinit începe cu o dorință”. Pe cei care vor să pornească pe drumul acesta îi sfătuiesc să creadă în ei, să nu-și piardă speranța, să-și asculte sufletul și mintea și să meargă mai departe indiferent de ce obstacole apar în calea lor. Și noi am întâlnit multe obstacole. De exemplu, am avut două săptămâni în care am mâncat doar floricele de porumb pentru că nu aveam bani și trebuia să ajungă mâncarea pentru copil și soț. Dar obstacolele ne sunt date ca să ne dăm seama cât de puternici suntem.

 

Ați spus că circularul este penultima investiție. Care este ultima?
Anul acesta am investit în două scule de la Festool oferite tot de Felder Gruppe România: o bormașină cu acumulator și un pendular. Suntem foarte încântați de ele. Sunt fantastice. Nu pot fi comparate cu alte mărci.

Nu a trecut nici un an fără să facem o investiție. Evoluția noastră a fost influențată pozitiv foarte mult și de faptul că l-am cunoscut pe Codrin Sandu (Director Blitz Service) de la Felder Gruppe Gruppe. El ne-a ajutat cu tot ceea ce am avut nevoie pe partea tehnică și tehnologică.

Foto: Fierăstrăul circular cu masă mobilă de formatizat Felder K915 PRO

 

Care este următoarea investiție pe care o vizați?
Următoarea investiție, tot de la Felder, va fi o mașină de aplicat cant pe curb. Și asta cât mai curând posibil. Apoi, dupa ce vom reuși să cumpărăm toata hala în care activăm acum, vrem un circular nou și trusa completă de kit de montaj. Noi ținem mult la imaginea noastră. De aceea, când mergem la client acasă, oamenii sunt îmbrăcați cu salopete branduite, știu să vorbească, au bun simț și, dacă vor avea și trusa, va fi perfect. Nu a trecut nici un an fără să facem o investiție. Chiar si realizarea biroului este una dintre ele, una care a fost foarte apreciată de clienți. Evoluția noastră a fost influențată pozitiv foarte mult și de faptul că l-am cunoscut pe Codrin Sandu (Director Blitz Service) de la Felder Gruppe România. El ne-a ajutat cu tot ceea ce am avut nevoie pe partea tehnică și tehnologică.

 

Cum ați sărbătorit împlinirea unui deceniu de activitate?
Am sărbătorit împreună cu echipa pentru că muncim toți cot la cot și ridicăm toți firma.

 

Cum vă fidelizați clienții în afară de a le oferi produse bune calitativ?
Noi oferim clienților noștri cadouri. La fiecare lucrare avem grijă să aflăm cam ce și-ar mai dori clientul și îi facem cadou un obiect mic de mobilier. Bineînțeles că acesta este o surpriză pe care o oferim după ce onorăm comanda.

 

Fiul dumneavoastră se implică și acum în afacere?
Da. Vine pe aici, iar în vacanțe merge chiar și la montaje cu echipa. Este încantat de reacțiile de bucurie și de mulțumire ale clienților.

 

Ce vă interesează la un echipament atunci când vreți să il achiziționați?
Eficiența mașinii, promptitudinea și profesionalismul service-ului. Din aceste cauze am ales Felder Gruppe și vrem să lucrăm numai cu ei.

 

Cum v-au ajutat echipamentele Felder în activitate?
Au crescut viteza de execuție, calitatea finală a produselor, productivitatea.

 

Ce credeți că apreciază clienții dumneavoastră la serviciile pe care le oferiți?
Clienții vechi ne spun că ne apreciază și că ne admiră pentru că nu am uitat de unde am plecat, pentru că am rămas niște oameni normali, simpli și modești, pentru că suntem corecți și ne respectăm termenele și calitatea promisă. Avem mulți clienți care ne-au devenit prieteni și cu care ne mai întâlnim, ne mai auzim la telefon.

 

Care a fost primul produs pe care l-ați realizat?
Prima comandă, în anul 2006, a fost o mobilă de bucătărie pentru o prietenă, mobila pe care o are și acum și nu vrea să o schimbe. Este exact în stadiul de atunci.

 

Foto: Echipa IacobMob, Piatra Neamț