Cu 200.000 de euro nerambursabili, doi tineri antreprenori din Brașov au reușit să îmbine producția de mobilier din lemn de stejar cu producția de rulote și proiecte speciale

Multă creativitate, ambiție și o echipă pregătită să convertească nu doar comenzile în povești de succes, ci și autovehicule în autorulote, camioane de expeditie, foodtruck-uri, autoateliere, rulote comerciale, magazine de prezentare mobile și proiecte speciale.

Asta este combinația cu care Sfinx Camper & Conversion defilează pe piața din România și prin care demonstrează că viața se trăiește bine și pe 4 roți.

Cu 200.000 de euro nerambursabili, doi tineri antreprenori din Brașov au reușit să îmbine producția de mobilier din lemn de stejar cu producția de rulote și proiecte speciale

Multă creativitate, ambiție și o echipă pregătită să convertească nu doar comenzile în povești de succes, ci și autovehicule în autorulote, camioane de expeditie, foodtruck-uri, autoateliere, rulote comerciale, magazine de prezentare mobile și proiecte speciale.

Asta este combinația cu care Sfinx Camper & Conversion defilează pe piața din România și prin care demonstrează că viața se trăiește bine și pe 4 roți.

Cu 200.000 de euro nerambursabili, doi tineri antreprenori din Brașov au reușit să îmbine producția de mobilier din lemn de stejar cu producția de rulote și proiecte speciale
Cu 200.000 de euro nerambursabili, doi tineri antreprenori din Brașov au reușit să îmbine producția de mobilier din lemn de stejar cu producția de rulote și proiecte speciale

INTERVIU Felder Gruppe România: Sfinx Camper & Conversion, o afacere de succes finanțată cu fonduri europene

Cu 200.000 de euro nerambursabili, doi tineri antreprenori din Brașov au reușit să îmbine producția de mobilier din lemn de stejar cu producția de rulote și proiecte speciale

Multă creativitate, ambiție și o echipă pregătită să convertească nu doar comenzile în povești de succes, ci și autovehicule în autorulote, camioane de expeditie, foodtruck-uri, autoateliere, rulote comerciale, magazine de prezentare mobile și proiecte speciale.

Asta este combinația cu care Sfinx Camper & Conversion defilează pe piața din România și prin care demonstrează că viața se trăiește bine și pe 4 roți. Citește mai departe și descoperă cum a evoluat afacerea celor 2 antreprenori și care sunt rezultatele la care au reușit să ajungă până în 2023.

 

Puncte cheie:      

  • Producție: conversii de vehicule
  • Utilaje achiziționate prin fonduri europene:   
  • Criterii pentru alegerea furnizorului de utilaje: istoricul de proiecte câștigate și implementate, calitatea și performanțele utilajelor, relaționarea interumană și flexibilitatea, asistența tehnică pentru utilajele achiziționate 
  • Secretul succesului: perseverența, stabilirea de obiective pe termen mediu și lung, dezvolarea business-ului, diversificarea produsele, credibilitatea și seriozitatea.
  • Sfaturi și recomandări pentru viitorii antreprenori: să realizeze un plan de afaceri realist bazat pe informații concrete din piață, să analizeze concurența, să își aleagă furnizori și parteneri serioși, maturi și stabili financiar.
Cere ofertă pentru Fonduri Europene 2024

 

Cum ați ajuns în acest domeniu? De unde pasiunea pentru lemn și conversii vehiculelor sau rulotelor?

Laurențiu Simion a absolvit Institutul Militar de Transmisiuni Decebal de la Sibiu și a activat ca ofițer de transmisiuni în cadrul Ministerului Apărării timp de 4 ani. Ia următorii 10 ani a lucrat în industria de apărare ca manager de proiect, în special în amenajări de vehicule de luptă și puncte de comandă pe vehicule.

Sfinx Camper & Conversion a pornit inițial în 2012, dar cu un alt obiect de activitate. Laurențiu s-a alăturat echipei în 2016 și a încercat să vină cu ceva nou din experiența lui militară în producție.

Ar fi vrut să facă asta mereu. În 2011 a trecut în IT ca manager de proiect, dar a rămas cu gândul la conversiile de mașini. Așa că în 2016, după ce soția sa a născut și s-au mutat la Brașov, a accesat fonduri europene și a deschis atelierul de conversii de vehicule. Așa s-a născut Sfinx Camper & Conversion, iar rezultatele de după 6 ani arată spectaculos, fiind unele dintre cele mai interesante vehicule personale și comerciale de pe piață.

 

Imagine: rulotă echipată de Laurențiu Simion și Eduard Costea, Sfinx Camper & Conversion
Imagine: autorulotă echipată de Laurențiu Simion și Eduard Costea, Sfinx Camper & Conversion

 

Cum a început colaborarea dintre noi și Sfinx Camper & Conversion?

Colaborarea cu Felder Gruppe România a început din dorința de a obține cele mai bune rezultate în producția mobilierului folosit la echiparea autorulotelor. Utilizăm materiale speciale pentru producția de autorulote – placaj stratificat de plop sau albasia, foarte ușor și rezistent la condițiile de șocuri și vibrații din vehicule dar și la condițiile de temperatură din timpul iernii sau verii.

Mai departe, cu ajutorul consultanților Felder Gruppe România, compania Sfinx Camper & Conversion a putut aplica ușor pentru programul de finanțare cu fonduri europene nerambursabile, de care au și beneficiat ulterior. Cu aproape 200.000 de euro de investit și o cofinanțare de 20%, nimic nu le mai stătea în cale. Așa că au trecut la treabă.

Pentru prelucrarea lemnului de stejar și a panourilor din lemn stratificat, Laurențiu a achiziționat de la Felder Gruppe România fierăstrăul circular cu masă mobilă Hammer K3 basic, mașina combinată cu 2 operații pentru îndreptare/rindeluire la grosime Hammer A3 26 cu arbore de rindeluire Silent-Power®, fierăstraul panglică Hammer N 4400, 2 compresoare staționare Schneider (UniMaster și AirMaster), bancul de tâmplărie Felder din lemn masiv cu lungimea de 2.000 mm, și o gamă largă de scule de mână Festool.

Pentru realizarea proiectelor speciale, Laurențiu Simion a achiziționat de la Felder Gruppe România centrul de prelucrare cu comandă numerică (CNC) Format-4 profit H08 21.31 Professional cu 3 axe, cu masă plină (nesting).

 

În imagine, CNC-ul Format-4 profit H08 21.31 Professional cu 3 axe, cu masa plină (nesting) – sursă foto: http://www.bizbrasov.ro

 

În cadrul proiectului european de finanțare, pe ce criterii v-ați ales consultantul de proiect și furnizorii? 

Consultantul a fost ales în primă fază pe baza istoricului de proiecte câștigate și implementate. În al doilea rând am avut o discuție destul de lungă pentru a vedea dacă suntem compatibili din punct de vedere comunicare, etică, valori și relaționare.

Furnizorii au fost aleși în funcție de calitatea și performanțele produselor pe care le comercializau, relaționarea interumană cu furnizorul și flexibilitatea legată de termenele de plată în cadrul proiectului de finanțare.

Am solicitat să vizitam clienții existenți ai acestora și am discutat direct cu antreprenorii care au achiziționat utilaje de la aceștia. Am discutat direct cu operatorii echipamentelor pe care urma să le achiziționam și noi. Ne-a interesat fiabilitatea utilajelor, defectele apărute pe parcursul utilizării acestora, modul în care furnizorul a răspuns la eventualele defecte apărute pe parcursul utilizării produselor. Am verificat, de asemenea, existența echipelor de mentenanță ale furnizorului, iar în specificațiile de achiziție am introdus timpi de răspuns la incidente.

Reprezentanții Felder ne-au ajutat cu termenele de plată, găsirea de soluții de finanțare, instalare și training echipamente, dar și în perioada de garanție cu suport online sau telefonic sau chiar în locația noastră.

 

Care este secretul succesului pentru o afacere demarată cu fonduri europene? 

Ca antreprenor trebuie să fii perseverent, să-ți stabilești obiective pe termen mediu și lung, să le urmărești și să gândești la nivel mare, să dezvolți business-ul, să diversifici produsele și să fii credibil și serios.

Fondurile europene  nu sunt gratis. Ele vin cu o componentă de cofinanțare, dar și cu obligații față de Autoritatea de management în cadrul contractului de finanțare. Păstrarea unui număr minim de angajați pentru o anumită perioadă de timp, în cazul nostru 3 ani, îndeplinirea unor indicatori de performanță, creșterea productivității sau a profitului companiei.

Am avut un avantaj la implementarea proiectului datorită faptului ca sunt manager de proiect și expert în achiziții publice și am putut gestiona activitățile din proiect de la planificare, scriere specificații de achiziții, evaluări oferte, întocmire contracte de achiziții, recepții, decontări de fonduri, până la urmărirea bugetelor.

 

Cere ofertă pentru Fonduri Europene 2024

 

Cum s-a dezvoltat afacerea până în prezent?

În cazul mobilierului din interior, cei doi și-au dorit dintotdeauna unicitate. Laurențiu afirma, pe atunci, că „avem capacitate să producem și mobilier, dar și rulote, însă dorim să ne concentrăm pe producția de camere, case pe roți. Proiectele pe care le facem sunt după planurile și ideile clienților. Din acest motiv ceea ce producem noi este unic. Ne punem amprenta prin design și execuție”.

Dorința s-a transformat în realitate și, în prezent, Sfinx Camper & Conversion se mândrește cu un portofoliu extins de ,,povești pe 4 roți’’. De la proiecte pentru afaceri locale în care au creat foodtrucks, autorulote pentru cluburi sportive și chiar cabinete stomatologice, la autorulote all-inclusive pentru șederi și plimbări fără cusur, echipa și-a demonstrat ingeniozitatea cu fiecare promisiune dusă la capăt. Iar noi ne-am putut bucura de succesul lor de aproape, fiindcă am rămas până astăzi parteneri.

 

Imagine: design interior autorulotă realizat de Sfinx Camper & Conversion cu utilajele Felder Group
Cam cât produceți anual?

În funcție de complexitate realizam în medie 20-30 de proiecte pe an. O autorulotă se realizează în 2-3 săptămâni, un camion de expediție în 4-6 săptămâni. În plus realizăm și alte tipuri de proiecte – autoateliere, proiecte speciale. Pe lângă proiectele de lungă durată mai avem proiecte mici de 2-3 zile de upgrade sisteme electrice, modificări mobilier interior la rulote și autorulote.

Imagine: conversie rulotă tip foodtruck realizat de Sfinx Camper & Conversion

 

Unde ajung lucrările Sfinx Camper & Conversion? V-ați extins în afara țării?

Avem clienți din Europa și chiar Africa. Am realizat o autorulotă pe o platforma VW Crafter 4motion pentru a fi închiriat în Coasta de Fildeș. Am realizat autorulote și vehicule de expediție pentru clienți din Franța, Germania, Spania, Luxemburg și Elveția.

 

Ce i-ați sfătui pe cei care vor să apeleze la fonduri europene pentru retehnologizare, așa cum ați făcut dumneavoastră? 

În primul rând să realizeze un plan de afaceri realist bazat pe informații concrete din piață în funcție de produsele pe care doresc să le realizeze. Să analizeze concurența, să studieze piața muncii din zona unde își vor desfășura activitatea, să înțeleagă aspectele financiare ale afacerii în contextul accesării fondurilor europene.

Există o componentă de cofinanțare solicitată prin proiect dar și partea de TVA în cazul în care echipamentele se achiziționează de pe piața locală. În plus apar cheltuieli neprevăzute pe care antreprenorul trebuie sa le finanțeze pe parcursul derulării proiectului.

Să își aleagă furnizori și parteneri serioși, maturi și stabili financiar. Trecem printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, impredictibilă și plină de riscuri, iar antreprenorii care pornesc pe acest drum trebuie să analizeze riscurile la care se expun și să își realizeze planuri de mitigare a riscului care să îi ajute să treacă pentru perioadele dificile.

 

Cere ofertă pentru Fonduri Europene 2024

 

Ce planuri de viitor aveți?

Anul 2023 este anul consolidării poziției în piață. Vom trece la standardizarea configurațiilor autorulotelor și vehiculelor de expediție. Ne vom muta într-o noua locație, în Hărman, la 15 km de Brașov într-o hală nouă cu o suprafață de 600 mp cu posibilitatea de extindere până la 1200 mp.

Vom achiziționa echipamente noi, performante pentru creșterea capacității de producție și a calității produselor noastre. Echipamentele vor fi tot de la Felder Gruppe România cu care avem o relație foarte bună și pe care dorim să o păstrăm.

Dorim să ajungem la un număr de 16 angajați în 2023 și la o structură bazată pe competențe specifice și o profesionalizare pe roluri a colegilor noștri.

În 2016 cifra de afaceri înregistrase aproape 40.000 de euro. În 2019 compania se aștepta la o cifră de afaceri de 300.000 euro și am ajuns în anul 2022 la aproape 1 milion de euro. Pentru anul 2023 ne-am propus o creștere de 20% a cifrei de afaceri.

Imagine: conversie vehicul pentru VAR realizat de Sfinx Camper & Conversion

 

Povestea lor de succes poate fi un exemplu și o lecție de business pentru viitorii antreprenori care vor să-și deschidă o afacere în domeniul prelucrării lemnului prin finanțare europeană.

Pe pagina de facebook Sfinx Camper & Conversion puteți vedea proiectele minunate realizate de cei doi antreprenori, precum și serviciile pe care le oferă și diversele proiectele în care se implică. Pentru și mai multe informații puteți vizita și website-ul lor https://sfinx3c.ro/.