Cum să înțelegi nevoile și așteptările părților interesate ale unei organizații

O nouă cerință a standardului ISO 9001:2015 este reprezentată de necesitatea ca organizațiile să înțeleagă nevoile și așteptările părților interesate. Acestea pot avea un impact major asupra capabilității organizației de a furniza produse și servicii care să satisfacă în mod consecvent cerințele clienților, dar și cerințele legale.     Ce înseamnă o parte interesată relevantă?  O […]
O nouă cerință a standardului ISO 9001:2015 este reprezentată de necesitatea ca organizațiile să înțeleagă nevoile și așteptările părților interesate. […]

Evoluția standardelor în domeniul calității

Sistemele de management al calității – sau așa cum erau numite până în anul 2000 “sistemele de asigurare a calității” – trebuie înțelese ca niște sisteme specifice fiecărei organizații în parte. Un sistem de management al calității cuprinde structura de organizare, procedeele, procesele și mijloacele necesare pentru realizarea managementului calității. Acestea nu sunt identice de […]
Sistemele de management al calității – sau așa cum erau numite până în anul 2000 “sistemele de asigurare a calității” […]

Ghid: Cum să analizăm contextul organizației

Printre schimbările importante aduse de noua versiune a standardului ISO 9001:2015 se numără și accentul crescut pe contextul organizațional. Intenția de bază este ca organizațiile să obțină un nivel cât mai ridicat de înțelegere referitor la domeniul de activitate al acestora, precum și asupra celor mai importante probleme care pot afecta sistemul de management implementat, […]
Printre schimbările importante aduse de noua versiune a standardului ISO 9001:2015 se numără și accentul crescut pe contextul organizațional. Intenția […]

7 principii care asigură succesul unei organizații

Ca orice mecanism, managementul calității, are nevoie de principii de ghidare proprii pentru a deveni funcțional. Managementul calității, prin funcțiile sale, are ca scop final asigurarea funcționării cu succes a organizației, îmbunătățirea continuă a performanței acesteia, luând în considerare nevoile și așteptările tuturor părților interesate. Conform standardului SR EN ISO 9000, ediția 2015, au fost […]
Ca orice mecanism, managementul calității, are nevoie de principii de ghidare proprii pentru a deveni funcțional. Managementul calității, prin funcțiile […]

ISO 9001:2015 – Accent pe îmbunătățirea continuă

Fiecare nou an aduce cu sine noi oportunități și dorințe. Cea mai importantă rezoluție anuală este să devenim mai buni în ceea ce facem. Noul standard ISO 9001: 2015 este în pas cu planurile noastre imediate, dar și pe termen lung. În elaborarea noului standard de calitate s-a urmărit ca cerințele stabilite să fie aplicabile […]
Fiecare nou an aduce cu sine noi oportunități și dorințe. Cea mai importantă rezoluție anuală este să devenim mai buni […]