Luna Calității – Ce înseamnă calitatea pentru angajații Felder Gruppe România
Anual, în noiembrie se sărbătorește la nivel mondial luna calității, scopul principal fiind acela de creștere a gradului de conștientizare asupra importanței calității în toate domeniile de activitate ale societății. În anul 2015, Felder Gruppe România și Asociația Română pentru Calitate (ARC) au semnat Parteneriatul pentru Excelență în Calitate în Industria Lemnului (PECIL), parteneriat prin care ne-am propus să înțelegem mai bine conceptul de calitate. Și am înțeles: calitatea nu se negociază. Abordarea bazată pe calitate într-o firmă contribuie la reducerea erorilor de producție, la realizarea de produse și servicii mai bune, la reducerea numărului de nemulțumiri ale clienților, la un număr mai mare de clienți multumiți și la îmbunătățirea nivelului de trai în general, nu doar ale organizației.
Mai mult, garanția calității oferă stabilitate, siguranță și echilibru în relația cu angajații, partenerii și personalitățile din industrie cu care o firma interactionează.
În acest context, angajații Felder Gruppe România au raspuns la întrebarea: ”Ce înseamnă calitatea pentru tine?”. Citiți mai jos răspunsurile lor din care se desprinde concluzia că nu poți trăi frumos dacă nu oferi, nu ceri și nu produci calitate.
Oana Popa, Director General Adjunct
Calitatea este un termen subiectiv pentru că fiecare dintre noi o poate percepe diferit, însă cred că toți o putem considera trăsătura cea mai importantă a unui produs sau serviciu, cea care de cele mai multe ori face diferența. Mereu am fost dispusă să platesc un preț mai mare pentru calitate și timpul a dovedit că beneficiile ulterioare au fost mult mai mari decât investiția inițială.
De cele mai multe ori cantitatea poate fi compensată de o calitate mai bună. Calitatea este o investiție pe termen lung și fiecare dintre noi suntem responsabili să o promovam zilnic.
Citatul meu preferat despre calitate este: Calitatea este cel mai bun plan de afaceri. (Quality is the best business plan. – John Lasseter)
Bogdan Alexandru, Director Național Vânzări
Pentru mine calitate înseamnă acel ceva – produs, serviciu – care îmi satisface sau chiar imi depășește nevoile și așteptările și pentru care sunt gata să plătesc un preț corect.
Calitatea produselor pentru mine este egală cu satisfacerea nevoilor mele, mai exact înseamnă că acel produs este plăcut ochilor, atingerii, mirosului, gustului și, evident, este echilibrul sau balanța dintre preț, nevoie și dorință.
Alexandru Harabagiu, Director IT&C
Din punctul meu de vedere, calitatea este un concept relativ. Are de-a face cu nevoia, educația și mediul în care este cerută. În mediul meu, calitatea nu este componenta raportului calitate-preț. Întotdeauna, în IT, calitatea este scumpă. Calitatea, pentru mine, este completată de senzațiile oferite care nu au legatură cu specificațiile. Dacă luăm exemplul unui laptop proaspăt achiziționat, sunt interesat de experiența pe care o am atunci când deschid ambalajul. De la ordinea în care se scot accesoriile, modul în care sunt amplasate ambalajele de protecție și ușurința cu care ele se îndepărtează. Ca să scurtez drumul, mergem direct la senzația oferită la atingerea tastelor, zgomotul făcut la închiderea display-ului. Pe scurt, pentru mine, calitatea vine din micile detalii care nu se încadrează în specificații tehnice sau financiare. Componenta de experiență din calitate este cea mai importantă, mai ales dacă este un concept out-of-the-box sau neașteptat.
Doru Mihai, Director Zonal de Vânzări
Transilvania, Banat și Crișana
Calitatea se referă la ceea ce deosebește un subiect de celelalte, o caracteristică sau un cumul de însușiri care pot fi pozitive sau negative. Chiar dacă pare un clișeu, cu siguranță calitatea face diferența în comparații. Aprecierea o facem evident în mod subiectiv, de cele mai multe ori prin completarea cu o conjuncție “de/fără” sau un adjectiv “bună/proastă” etc, în funcție de percepția, satisfacția sau starea emoțională a fiecăruia dintre noi. În concluzie, pentru mine calitatea este relativă și apreciată pe măsura satisfacției pe termen scurt sau lung în funcție de necesitate și efect.
Radu Munteanu, Director Zonal de Vânzări
”Sunt prea sărac să nu-mi iau un lucru de calitate!” Calitatea reprezintă caracteristica pozitivă a unui bun, în baza căreia bunul este cel ce urmează a fi ales (The One). Reprezinta diferența de valoare dintre un produs “bun” și unul “mai puțin bun”.
Bogdan Negru, Consultant Vânzări Teren
Toată lumea negociază pentru orice chiar dacă un produs are cea mai bună calitate. Eu cred că, în primul rând, produsul trebuie să satisfacă nevoile. Dacă vorbim de utilaje sau scule, de exemplu, produsul, oricare ar fi el, trebuie să aibă o calitate bună și, foarte important, să beneficieze de servicii ulterioare achiziționării, precum piese de schimb, intreținere și reparații. Toate contează și calitatea trebuie luată în considerare din toate punctele de vedere. Poți, de exemplu, să cumperi un produs care tehnic vorbind să fie inferior altuia, însă dacă serviciile oferite de furnizor sunt bune, produsul poate să capete o calitate mai bună doar din prisma acestui lucru.
Adrian Chelaru, Dispecer Blitz Service
Sinceritatea este cea mai bună definiție a calității.
Nicolae Iordache, Director Zonal Vânzări
București și Ilfov
Calitatea pentru mine este o valoare relativă care se raportează la exigențele fiecărui client în parte, deci ceea ce este de calitate pentru mine poate fi de o calitate mai slabă pentru alții.
Cu toate acestea, un lucru este clar: pentru mine calitate înseamnă atunci când clientul se întoarce la furnizor și nu când produsul se întoarce la furnizor. De asemenea, consider ca serviciile de calitate sunt prestate de oamenii competenți, adevarații profesioniști.
Gabriel Hierăscu, Director Zonal Vânzări
Pentru mine calitatea înseamnă siguranța zilei de mâine.
Întotdeauna un produs sau serviciu de calitate nu-ți va da bătăi de cap ulterioare, costuri suplimentare sau neprevăzute, o performanță scăzută etc.
Ana Radoi, Coordonator Logistică
O definiție a calității foarte apropiată de ceea ce eu simt când spun calitate spune așa: calitatea reprezintă ansamblul caracteristicilor unei entități materiale sau nemateriale care-i conferă aptitudinea de a satisface necesitățile exprimate. Pentru mine, calitatea este ceea ce face diferența.
Nicolae Boerescu, Gestionar
Calitatea este gradul de satisfacere a clientului.
Cu cât calitatea produsului este mai bună, cu atât mai satisfăcut este clientul.