Cum se vede calitatea prin ochii clienților Felder Gruppe România

Noiembrie – Luna Mondială a Calității

“Calitatea în producție și servicii va contribui la creșterea productivității, la reducerea costurilor și la satisfacerea consumatorilor” – acesta a fost crezul pentru care Ronald Reagan, președintele Statelor Unite ale Americii, a semnat în anul 1984 Proclamația 5249, cu scopul de a îmbunătăți afacerile națiunii. Proclamația 5249 este documentul prin care a luat naștere Luna Calității Naționale în SUA. De atunci, companiile americane au văzut în Luna Calității Naționale o oportunitate de a promova conștientizarea inițiativei de calitate și de a celebra victoriile.

Înființată în 2010, Luna Mondială a Calității este sărbătorită pentru a coincide cu Ziua Mondială a Calității care se sărbătorește în fiecare an, în cea de-a doua zi de joi a lunii noiembrie. Această acțiune a fost lansată la inițiativa Organizației Națiunilor Unite, în 1990, cu scopul de a promova conștientizarea calității la nivel mondial și de a încuraja creșterea durabilă și prosperitatea economică a tuturor organizațiilor, indiferent de mărimea acestora sau de domeniul lor de activitate. 

Misiunea grea pe care o celebrăm: calitatea! 

Calitatea este o combinație complexă între experiența cu clienții, excelența la nivel de produse/ servicii și îmbunătățirea proceselor.   

Calitatea este o misiune grea și continuă.

Acesta este motivul pentru care noi, Felder Gruppe România, ne-am asumat atât obligația, cât și onoarea de a fi #unprietendecalitate, celebrând anual Luna Mondială a Calității cu scopul de a crește gradul de conștientizare asupra importanței calității în industria de prelucrare secundară a lemnului. 

Am făcut primul pas concret în 2015, odată cu încheierea Parteneriatului pentru Excelență în Calitate în Industria Lemnului (PECIL) alături de Asociația Română pentru Calitate (ARC).  

În 2016, cu ajutorul Asociației Române pentru Calitate, am prezentat povești de succes, fapte, cifre și informații utile și am analizat motivele pentru care calitatea nu costă, ci lipsa ei – replica celebră a lui Philib B. Crosby, părintele orientării raționalist-responsabilizante a managementului calității.  

Dacă anul trecut, în 2017, am celebrat Luna Mondială a Calității întrebându-i pe angajații Felder Gruppe România ”Ce înseamnă calitatea pentru angajații Felder Gruppe România”, Luna Mondială a Calității 2018 o dedicăm clienților noștri, cei pentru care ne propunem să fim #unprietendecalitate din toate punctele de vedere.

 

Iată cum se vede calitatea prin ochii clienților Felder Gruppe România 

 

 

Cum definiți calitatea? 

După ce ai terminat de realizat un lucru și te uiți la el, să fie ceea ce ți-ai propus inițial. Clientul trebuie să fie mulțumit. 

Gheorghe Neagu, R Mob Total Expert, București 

 

Calitatea îmbracă multe forme. Începe de la cea a materiei prime și se termină cu cea a produsului finit. Dar mai înseamnă și să-ți respecți termenele stabilite și să ai angajați și echipamente de bună calitate. Toate sunt interconectate și formează suma calității produsului finit.  

Gheorghe Apreotesei, Aprecom, Brașov 

 

Calitate înseamnă și durabilitate. Cel mai important pentru noi este să creăm produse care să reziste mult, adică produse sustenabile și prietenoase cu mediul. Calitatea este legată și de estetic; produsele trebuie să arate bine și să îți facă plăcere să le atingi. Și calitatea serviciilor este importantă și are un impact mare în piață. 

Alexandru Puchianu, Dip Panels, Brașov 

 

Să respecți standardul și să respecți întotdeauna ceea ce promiți. A respecta calitatea atât pentru servicii cât și pentru producția de mobilier înseamnă în primul rând respectul față de client, să te respecți pe tine, respectiv firma pe care o reprezinți. Calitatea are în practică mai multe aspecte care o definesc, calitatea proiectată, calitatea fabricației, calitatea livrată, dar important este să oferi clientului ceea ce își dorește cu adevărat. Părerea mea depre calitatea produselor este că aceasta trebuie să satisfacă cerințele clientului. 

Bogdan Iliescu, Fager Impex, Ploiești 

 

Calitatea se află în primul rând în materialele pe care le folosești. Ele trebuie să fie foarte bune și să aibă garanție pe termen lung. Noi avem patru elemente cu care lucrăm și care trebuie să fie de cea mai bună calitate: lemnul stratificat, vopselurile, feroneria, și sticla. Dacă acestea sunt de bună calitate, trebuie să știi să le îmbini atât de bine încât produsul final să fie trainic, să păstreze acest nivel de calitate. 

Istvan Csaba Mezei, Termolemn Industry, Harghita 

 

Calitatea o stabilește clientul. Pentru mine, clientul trebuie să fie mulțumit, în rest nu mai contează. Eu am crescut și am fost școlit la niște standarde. Când am început, v-am spus, cu dalta, ciocanul, ferăstrăul de mână și rindeaua, am fost nevoit să scot aceeași calitate pe care o realizau cei care lucrau cu utilaje. Întotdeauna m-am comparat cu vârful, nu cu cei de nivelul meu. Doar așa poți să progresezi și să oferi clientului produsul pe care și-l dorește, la calitatea pe care o așteaptă. 

Gheorghe Crețiu, Gigi Serv Mob, Târgu Mureș 

 

Calitatea o văd. Știu dacă ceva este de calitate sau nu după cum este realizat, cum este finisat, cum este îmbinat, din ce material este făcut. Finisajul contează cel mai mult pentru că asta vede clientul prima dată, apoi urmează detaliile, îmbinările, materialele folosite. 

Biro Csaba, Biro Pal, Mureș 

 

 


Surse: