6 pași pentru a da un start bun afacerii tale
Chiar dacă implementarea unui sistem de management al calității nu este în fruntea listei de priorități a unei organizații nou-înființate, este totuși important ca această opțiune să fie luată în considerare. Așadar, este implementarea unui sistem de management al calității o investiție favorabilă pentru o afacere la început de drum? Iată câteva răspunsuri mai jos.
1. Abordarea pe bază de proces – Control eficient de la început și o bază solidă pentru creștere și extindere
Stabilirea unor procese stabile în primele zile ale unei afaceri poate aduce beneficii mari pe măsură ce afacerea ta începe să se dezvolte. Crearea și implementarea proceselor încă de la început nu numai că poate ajuta organizația ta să furnizeze produse și servicii consecvente, dar va oferi, de asemenea, o bază solidă pentru creștere. Introducerea noilor angajați în procese stabilite și bine documentate poate ajuta la economisirea timpului, a costurilor și îmbunătățește calitatea produselor și a serviciilor oferite, precum și calitatea serviciilor adiacente, precum livrare, instalare etc. În plus, unul dintre cele mai mari beneficii pe care abordarea pe bază de proces le are este că întregul flux de activitate este mai ușor de controlat și oferă un grad de predictibilitate sporit, precum și o bază pentru analiză și îmbunătățire.
2. Modelul Planifică – Realizează – Verifică – Acționează (Plan-Do-Check-Act) – Planificarea atentă, monitorizarea și ajustarea acțiunilor întreprinse ajută la obținerea unor rezultate excelente și de durată
Într-un moment în care viteză de acțiune pare a fi foarte importantă pentru o afacere tânară, o investiție bună o constituie tocmai implementarea modelului PDCA.
Aceasta este o parte fundamentală a implementarii unui sistem de calitate, iar modelul PDCA este recomandat oricărei organizații, indiferent de vârsta sau specificul acesteia.
Planificarea atentă, monitorizarea și ajustarea acțiunilor întreprinse este dezirabilă unei reacții rapide nedocumentate, în cele mai multe dintre cazuri. Acest lucru ajută la obținerea unor rezultate excelente și de durată, dar și la preîntâmpinarea unor posibile situații neplăcute. Modelul contribuie de asemenea la o mai bună organizare în cadrul companiei și la crearea unei rutine de lucru benefice pentru angajați.
3. Creșterea vânzărilor – Stabilește încă de la bun început relații bune cu clienții
Știai că implementarea standardului de calitate poate crește vânzările pentru afacerea ta?
Pentru a atinge acest obiectiv trebuie să ai în vedere o serie de factori extrem de importanți: utilizarea feedback-ului clienților tăi, monitorizarea, revizuirea și dezvoltarea unui proces eficient de acțiune corectivă, dar și construirea unei culturi de îmbunătățire continuă. Stabilirea acestor obiceiuri bune încă în primele zile ale start-up-lui tău te poate ajuta să stabilești bunele practici pentru o afacere profitabilă.
4. Managementul riscurilor și oportunităților – Identificarea timpurile a situațiilor de criză
În timp ce riscul și oportunitatea sunt elemente critice ale standardului ISO 9001: 2015, aceste elemente au fost întotdeauna în centrul afacerilor de succes. Construind o cultură în care angajații tăi au un ochi vigilent pentru riscuri și oportunități, pe de o parte, va servi afacerii și va permite ca profiturile tale să fie maximizate, în timp ce riscurile vor fi identificate devreme și vor putea fi atenuate.
5. Managementul schimbării – Trebuie să fii echipat pentru schimbare
Un lucru sigur este că schimbarea se va întampla încă din primele etape ale afacerii tale. Incapacitatea de a gestiona schimbările și de a se dezvolta corespunzator este unul dintre principalele motive pentru care multe întreprinderi noi nu supraviețuiesc în primii doi ani de activitate. Un sistem de management al calității poate ajuta organizația să controleze și să gestioneze schimbarea cu un mix corect de planificare, acțiune și revizuire. La urma urmei, dacă un start-up nu este echipat pentru schimbare, atunci creșterea nu se poate întâmpla.
5. Stabilirea misiunilor și obiectivelor
Acestea sunt elemente cheie ale standardului ISO 9001:2015 și elemente critice pentru orice afacere nouă. Stabilirea practicii de stabilire, revizuire și luare de măsuri împotriva obiectivelor și a rezultatelor ulterioare este o parte vitală de a stimula creșterea și îmbunătățirea timpurie a vieții unei noi afaceri.
Evaluarea competențelor și învățarea pentru a evalua performant în raport cu obiectivele este un obicei excellent încurajat de standardul care va oferi beneficii uriașe unui start-up. Implementarea și certificarea costa bani, însă, de asemenea, există și fluxuri de finanțare disponibile pentru start-up-uri, astfel încât aceasta poate fi momentul cel mai potrivit pentru implementarea sistemului de management al calității pentru o afacere tânără.
Surse bibliografice: https://advisera.com/9001academy/blog/2017/05/23/how-can-a-startup-benefit-from-iso-9001/